Skip to main content

Shin Megami Tensei III: Nocturne/e608.bf Event Spreadsheet









Please consider supporting The Cutting Room Floor on Patreon. Thanks for all your support!




Shin Megami Tensei III: Nocturne/e608.bf Event Spreadsheet



From The Cutting Room Floor

< Shin Megami Tensei III: Nocturne


Jump to: navigation, search


This is a sub-page of Shin Megami Tensei III: Nocturne.

A Microsoft Excel spreadsheet named e608.xls was left in the game in the dds3dataevente600e608 directory. The spreadsheet was created on January 9th 2002 11:32 and was last edited March 7th 2002 The author is wada, whose full name is Kazuhisa Wada. Wada was the designer for the events for this game. These spreadsheets were most likely used to keep track of lighting, effects, animations etc. It's very likely that there were more of these, but this one for the Isamu Hospital cutscene was left in the game.


メイン


イベントNO.E608

















初期設定

フィールドNO.

シーンライト

フォグ

キャラ初期設定(キャラ/位置/モーション)
f608_001
s_light01



isamu/p00/00 door/p03/00



























































































































































































































































































































カット

内容

カメラ

ライト/補間

画面効果/補間

キャラ/位置/モーション



エフェクト/位置

SE
010
病院で待つイサム。主人公に気付く。
01:cam01
01:s_light01/00f

01:isamu/p00/00

01:door/p02/00







 :isamu/p00/02(l)






(wait:48)









02:to cam02







020
主人公に声をかける。台詞×2
01:cam02/stop












(wait:12)










02:mes01








(wait:30)






03:cam02/run


03:isamu/p00/03









 :iasmu/p00/04(l)









(wait:30)










04:mes02








(wait:30)









05:isamu/p00/05






(wait:90)







030
病院内を見渡わたす主人公(主観)。
01:cam03













(wait:60)









02:mes03





(wait:30)







040
エレベーターを待つイサム。主人公に声をかけエレベーターに乗り込む。台詞×1
01:cam04


01:isamu/p01/06(l)










(wait:30)









02:mes04









(wait:30)








03:isamu/p01/07

03:door/p02/01

03:se01


(wait:160)








ライト フォグ モーション エフェクト SE


イベントNO.E608


ライトリスト表




































ライト

ベクトル

LIGHT(RGB)

AMBIENT(RGB)

SOFTEN

BIAS
s_light01
0.61/0.43/0.17
0.7/0.7/0.7
0.3/0.3/0.3
5
0

















フォグリスト表




























フォグ

MAX

NEAR

MIN

FAR

COLOR(RGB)

















モーションリスト表






































































キャラ

モーション

フレーム数

内容
isamu
00
60
壁にもたれていて主人公に気付く

01
30


02
60(l)
待機1

03
120
移動

04
60(l)
待機2

05
90
振り返り歩く

06
60(l)
待機3(エレベーター前)

07
120
エレベーターに乗り込む
door
00
15
閉じているエレベーターの扉

01
120
扉の開閉

エフェクトリスト表












エフェクト

内容





SEリスト表




















SE

内容
se01
エレベーターの開閉音











Retrieved from "https://tcrf.net/index.php?title=Shin_Megami_Tensei_III:_Nocturne/e608.bf_Event_Spreadsheet&oldid=622261"





Navigation menu
























if(window.jQuery)jQuery.ready();if(window.mw){
mw.loader.state({"site":"loading","user":"ready","user.groups":"ready"});
}if(window.mw){
mw.loader.load(["mediawiki.action.view.postEdit","mediawiki.user","mediawiki.hidpi","mediawiki.page.ready","mediawiki.searchSuggest","ext.uls.pt"],null,true);
}if(window.mw){
document.write("u003Cscript src="https://tcrf.net/load.php?debug=falseu0026amp;lang=enu0026amp;modules=siteu0026amp;only=scriptsu0026amp;skin=vectoru0026amp;*"u003Eu003C/scriptu003E");
}
var pkBaseURL = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://stats.tcrf.net/" : "http://stats.tcrf.net/");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + pkBaseURL + "piwik.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));

try {
var piwikTracker = Piwik.getTracker(pkBaseURL + "piwik.php", 2);
piwikTracker.trackPageView();
piwikTracker.enableLinkTracking();
} catch( err ) {}


if(window.mw){
mw.config.set({"wgBackendResponseTime":375});
}

Popular posts from this blog

Mario Kart Wii

What does “Dominus providebit” mean?

Antonio Litta Visconti Arese