Posts

Showing posts from January 30, 2019

Contrada Priora della Civetta

Image
Contrada Priora della Civetta Contrada di Siena Stemma Partito di nero e di rosso scuro con una civetta coronata, che poggia su un ramo, con due scudetti azzurri recanti le lettere "U" ed "M", iniziali di Umberto I di Savoia e Margherita di Savoia Colori Nero e rosso con liste bianche Motto Vedo nella notte Terzo Terzo di S. Martino Compagnie militari San Vigilio, San Pietro in Banchi, San Cristoforo Dirigenza Priore: Paolo Betti (dal 2018) Capitano: Nicola Lorenzetti (dal 2018) Sede Via Cecco Angiolieri, 16 Museo Castellare degli Ugurgieri Oratorio Chiesa di Sant'Antonio di Padova Patrono Sant'Antonio di Padova e San Bernardo Tolomei Festa: 13 giugno Vittorie Per la Contrada: 37 Per il Comune: 34 Ultima vittoria: 16 agosto 2014 Alleate Aquila Istrice Giraffa Pantera Rivali Leocorno Contradaioli Civettini Periodico Il Civettino Sito contradadellacivetta.it Manuale La

How can I explain to my player that Alchemist's Fire is safe to carry?

Image
73 4 $begingroup$ The Player's Handbook (p. 148) says that Alchemist's Fire "ignites when exposed to air": Alchemist's Fire. This sticky, adhesive fluid ignites when exposed to air. As an action, you can throw this flask up to 20 feet, shattering it on impact. A player noticed this and refuses to carry such a self-igniting substance. His logic is pretty solid: An adventurer's life is full of running, fighting, jumping and falling. The flask has to be fragile enough, otherwise it won't shatter on impact when you throw it. Given that, carrying the flask will eventually ignite it. However, reading 5e adventures (HotDQ, for example), I came to the conclusion that Alchemist's Fire is considered quite safe to carry. Is this correct? How can I explain this in-game? I