Skip to main content

Nayuta no Kiseki









Please consider supporting The Cutting Room Floor on Patreon. Thanks for all your support!




Nayuta no Kiseki



From The Cutting Room Floor



Jump to: navigation, search







Title Screen


Nayuta no Kiseki

Developer:
Nihon Falcom
Publisher:
Nihon Falcom
Platform:
PlayStation Portable
Released in JP: July 26, 2012




DevTextIcon.png This game has hidden development-related text.




NotesIcon.pngThis game has a notes page


After the success met by their PSP A-RPGs titles Ys: The Oath of Felghana (an enhanced remake of Ys III) and Ys Seven, Falcom decided to make an Action RPG take out of their traditionally turn-based Trails series, which are renowned for their exceptional writing.


The result, Nayuta no Kiseki, is a "Story Action RPG" with with Ys-style action and Trails-scale storytelling featuring season switching, item-crafting, gorgeous backgrounds, exceptional level design, and gigantic epic boss battles that pushes the PSP to its limits.



Contents




  • 1 Unused Text


    • 1.1 Ys Seven Leftovers


    • 1.2 Graphical Effect List


    • 1.3 List of Map Files


    • 1.4 Debug Rooms


    • 1.5 BGM Table / Composer Codes






Unused Text


Ys Seven Leftovers


It is not that surprising to know that this game was built with the Ys Seven engine, as evidenced by the header of the text files saying YS7.SPC.


Graphical Effect List


This is present in efxefxlist.txt. A translation is available on the notes page.



//
// エフェクトファイルリスト
//
// ゲームで使用するエフェクトファイルを定義する
// "エフェクトファイルパス" "エフェクトで使用するテクスチャファイルのフォルダパス" "エフェクトで使用するオブジェクトファイルのフォルダパス"
//
// ※ダブルクオーテーション必須
// ※パスはbin以下の相対パスを記入すること。
// ※パスの階層区切りはに記号ではなく/を使ってください。(PSPでは記号を正しく認識しません)
//
// 記入例)
// "efx/test_efx.ite" "efx/obj" "efx/tex"
//
// ※テクスチャパス オブジェクトパス は、"efx/tex" "efx/obj" 固定になりました。(08/08/20)
//

//●常駐系●
"efx/efx_sys.ite" "efx/tex" "efx/obj" //常駐系システムエフェクト

//"efx/efx_skl.ite" "efx/tex" "efx/obj" //常駐系システムエフェクト
//●プレイヤーキャラ● // マップ切り替え時に読み直す形になった
//"efx/efx_c000.ite" "efx/tex" "efx/obj" //アドル
//"efx/efx_c001.ite" "efx/tex" "efx/obj" //ドギ

//●ボス● // マップ切り替え時に読み直す形になった
//"efx/efx_b000.ite" "efx/tex" "efx/obj" //予言の祠Boss
//●ザコモンスター● // マップ切り替え時に読み直す形になった
//"efx/efx_e001.ite" "efx/tex" "efx/obj" //リス
//"efx/efx_e002.ite" "efx/tex" "efx/obj" //トロル

List of Map Files


Present in the debug folder is the plain-text file map.lst which contains a partial list of zones used in the game. Removing this file from the game doesn't have any effect on the game, and the ".arg" files are not in the final game: It is likely an early internal list of zones to help the developers know which file matches which zone. A translation is available on the notes page.



---- [field] ----,■■■フィールドマップ
map/mp_0100/mp_0100.arg,アストラーベ
map/mp_0100a/mp_0100a.arg,アストラーベ(後半)
map/mp_0100b/mp_0100b.arg,アストラーベ(イベント専用)
map/mp_0101/mp_0101.arg,エントランス
map/mp_0101a/mp_0101a.arg,エントランス(後半)
map/mp_0101b/mp_0101b.arg,エントランス(異変)
map/mp_0101c/mp_0101c.arg,エントランス(イベント用)
map/mp_0102/mp_0102.arg,ワールドマップ(上層・自然)
map/mp_0102a/mp_0102a.arg,ワールドマップ(上層・自然2)
map/mp_0103/mp_0103.arg,ワールドマップ(中層・都市)
map/mp_0104/mp_0104.arg,ワールドマップ(下層・星座球)
map/mp_0105/mp_0105.arg,エレベーター
map/mp_0106/mp_0106.arg,ワープ
,
,
---- [village] ----,■■■村
map/mp_0000/mp_0000.arg,中央
map/mp_0001/mp_0001.arg,岬
map/mp_0002/mp_0002.arg,浜辺
map/mp_0003/mp_0003.arg,港
map/mp_0004/mp_0004.arg,アルト家前
map/mp_6200/mp_6200.arg,遺跡
map/mp_6100/mp_6100.arg,遺跡・屋上
map/mp_6100d/mp_6100d.arg,遺跡・屋上(冬)
map/mp_0005/mp_0005.arg,遺跡・追加エリア(後日用)
,
---- [village:night] ----,■■■村(夜)
map/mp_0002c/mp_0002n.arg,浜辺(夜)
map/mp_0004n/mp_0004n.arg,アルト家前(夜)
,
,
---- [village:autumn] ----,■■■村(秋)
map/mp_0000c/mp_0000c.arg,中央(秋)
map/mp_0001c/mp_0001c.arg,岬(秋)
map/mp_0002c/mp_0002c.arg,浜辺(秋)
map/mp_0003c/mp_0003c.arg,港(秋)
map/mp_0004c/mp_0004c.arg,アルト家前(秋)
map/mp_0005c/mp_0005c.arg,遺跡・追加エリア(秋用)
,
---- [village:winter] ----,■■■村(冬)
map/mp_0000d/mp_0000d.arg,中央(冬)
map/mp_0001d/mp_0001d.arg,岬(冬)
map/mp_0002d/mp_0002d.arg,浜辺(冬)
map/mp_0003d/mp_0003d.arg,港(冬)
map/mp_0004d/mp_0004d.arg,アルト家前(冬)
,
,
---- [village:room] ----,■■■室内
map/mp_0110/mp_0110.arg,アルト家
map/mp_0111/mp_0111.arg,武器屋
map/mp_0112/mp_0112.arg,宿酒場
map/mp_0113/mp_0113.arg,雑貨屋
map/mp_0114/mp_0114.arg,農家宅
map/mp_0115/mp_0115.arg,研究所(展示場入口)
map/mp_0115a/mp_0115a.arg,展示場1
map/mp_0115b/mp_0115b.arg,展示場2
map/mp_0115c/mp_0115c.arg,展示場3
map/mp_0115d/mp_0115d.arg,展示場4
map/mp_0116/mp_0116.arg,村長宅
map/mp_0117/mp_0117.arg,漁師宅
map/mp_0118/mp_0118.arg,師匠宅
map/mp_0119/mp_0119.arg,定期連絡船
,
---- [mp_1000] ----,■■■森①
map/mp_1000a/mp_1000a.arg,森①(春)
map/mp_1000b/mp_1000b.arg,森①(夏)
map/mp_1000c/mp_1000c.arg,森①(秋)
map/mp_1000d/mp_1000d.arg,森①(冬)
---- [mp_1001] ----,■■■森②
map/mp_1001a/mp_1001a.arg,森②(春)
map/mp_1001b/mp_1001b.arg,森②(夏)
map/mp_1001c/mp_1001c.arg,森②(秋)
map/mp_1001d/mp_1001d.arg,森②(冬)
---- [mp_1002] ----,■■■森③
map/mp_1002a/mp_1002a.arg,森③(春)
map/mp_1002b/mp_1002b.arg,森③(夏)
map/mp_1002c/mp_1002c.arg,森③(秋)
map/mp_1002d/mp_1002d.arg,森③(冬)
,
---- [mp_1xxx] ----,■■■森神殿
map/mp_1100/mp_1100.arg,神殿・入口
map/mp_1010/mp_1010.arg,神殿・前半
map/mp_1011/mp_1011.arg,神殿・後半
map/mp_1099/mp_1099.arg,神殿・ボス
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
---- [mp_2000] ----,■■■洞窟①
map/mp_2000a/mp_2000a.arg,洞窟①(春)
map/mp_2000b/mp_2000b.arg,洞窟①(夏)
map/mp_2000c/mp_2000c.arg,洞窟①(秋)
map/mp_2000d/mp_2000d.arg,洞窟①(冬)
---- [mp_2001] ----,■■■洞窟②
map/mp_2001a/mp_2001a.arg,洞窟②(春)
map/mp_2001b/mp_2001b.arg,洞窟②(夏)
map/mp_2001c/mp_2001c.arg,洞窟②(秋)
map/mp_2001d/mp_2001d.arg,洞窟②(冬)
---- [mp_2002] ----,■■■洞窟③
map/mp_2002a/mp_2002a.arg,洞窟③(春)
map/mp_2002b/mp_2002b.arg,洞窟③(夏)
map/mp_2002c/mp_2002c.arg,洞窟③(秋)
map/mp_2002d/mp_2002d.arg,洞窟③(冬)
,
---- [mp_2xxx] ----,■■■洞窟神殿
map/mp_2100/mp_2100.arg,神殿・入口
map/mp_2010/mp_2010.arg,神殿・前半
map/mp_2011/mp_2011.arg,神殿・後半
map/mp_2099/mp_2099.arg,神殿・ボス
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
---- [mp_3000] ----,■■■山①
map/mp_3000a/mp_3000a.arg,山①(春)
map/mp_3000b/mp_3000b.arg,山①(夏)
map/mp_3000c/mp_3000c.arg,山①(秋)
map/mp_3000d/mp_3000d.arg,山①(冬)
---- [mp_3001] ----,■■■山②
map/mp_3001a/mp_3001a.arg,山②(春)
map/mp_3001b/mp_3001b.arg,山②(夏)
map/mp_3001c/mp_3001c.arg,山②(秋)
map/mp_3001d/mp_3001d.arg,山②(冬)
---- [mp_3002] ----,■■■山③
map/mp_3002a/mp_3002a.arg,山③(春)
map/mp_3002b/mp_3002b.arg,山③(夏)
map/mp_3002c/mp_3002c.arg,山③(秋)
map/mp_3002d/mp_3002d.arg,山③(冬)
,
---- [mp_3003] ----,■■■山④
map/mp_3003c/mp_3003c.arg,山④ユピナ草エリア(秋)
map/mp_3003d/mp_3003d.arg,山④ユピナ草エリア(冬)
---- [mp_3xxx] ----,■■■山神殿
map/mp_3100/mp_3100.arg,神殿・入口
map/mp_3010/mp_3010.arg,神殿・前半
map/mp_3011/mp_3011.arg,神殿・後半
map/mp_3099/mp_3099.arg,神殿・ボス
,
,
,
,
,
,
,
,
---- [mp_4000] ----,■■■溶岩①
map/mp_4000a/mp_4000a.arg,溶岩①(春)
map/mp_4000b/mp_4000b.arg,溶岩①(夏)
map/mp_4000c/mp_4000c.arg,溶岩①(秋)
map/mp_4000d/mp_4000d.arg,溶岩①(冬)
---- [mp_4001] ----,■■■溶岩②
map/mp_4001a/mp_4001a.arg,溶岩②(春)
map/mp_4001b/mp_4001b.arg,溶岩②(夏)
map/mp_4001c/mp_4001c.arg,溶岩②(秋)
map/mp_4001d/mp_4001d.arg,溶岩②(冬)
---- [mp_4002] ----,■■■溶岩③
map/mp_4002a/mp_4002a.arg,溶岩③(春)
map/mp_4002b/mp_4002b.arg,溶岩③(夏)
map/mp_4002c/mp_4002c.arg,溶岩③(秋)
map/mp_4002d/mp_4002d.arg,溶岩③(冬)
,
---- [mp_4xxx] ----,■■■溶岩神殿
map/mp_4100/mp_4100.arg,神殿・入口
map/mp_4010/mp_4010.arg,神殿・前半
map/mp_4011/mp_4011.arg,神殿・後半
map/mp_4099/mp_4099.arg,神殿・ボス
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
---- [mp_5xxx] ----,■■■中央塔
map/mp_5100/mp_5100.arg,塔・入口
map/mp_5000/mp_5000.arg,塔・①
map/mp_5001/mp_5001.arg,塔・②
map/mp_5098/mp_5098.arg,塔・エレベーター
map/mp_5101/mp_5101.arg,塔・ボス前
map/mp_5099/mp_5099.arg,塔・ボス
map/mp_5300/mp_5300.arg,塔・外壁
map/mp_5200/mp_5200.arg,塔・頂上
,
,
,
,
,
,
,
---- [mp_6xxx] ----,■■■地下都市
map/mp_6000/mp_6000.arg,地下都市・①
map/mp_6001/mp_6001.arg,地下都市・②
map/mp_6002/mp_6002.arg,地下都市・③
map/mp_6003/mp_6003.arg,地下都市・④
map/mp_6300/mp_6300.arg,地下都市・雄牛ボス
map/mp_6301/mp_6301.arg,地下都市・獅子ボス
map/mp_6302/mp_6302.arg,地下都市・雄羊ボス
map/mp_6303/mp_6303.arg,地下都市・山羊ボス
,
,
,
,
,
,
,
---- [mp_7xxx] ----,■■■ラスダン
map/mp_7100/mp_7100.arg,ラスダン・入口
map/mp_7010/mp_7010.arg,ラスダン前半・①
map/mp_7011/mp_7011.arg,ラスダン前半・②
map/mp_7098/mp_7098.arg,神殿
map/mp_7099/mp_7099.arg,神殿・シグナ戦
map/mp_7020/mp_7020.arg,ラスダン後半・①
map/mp_7021/mp_7021.arg,ラスダン後半・②
map/mp_7200/mp_7200.arg,星座球・入口
map/mp_7099c/mp_7099c.arg,星座球
map/mp_7099a/mp_7099a.arg,ゼクスト戦
map/mp_7099b/mp_7099b.arg,真ゼクスト戦
,
,
,
,
---- [mp_8xxx] ----,■■■シークレット
map/mp_8098/mp_8098.arg,乙女座ボス
map/mp_8099/mp_8099.arg,真乙女座ボス
map/mp_8100/mp_8100.arg,ノイ世界・前
map/mp_8100b/mp_8100b.arg,ノイ世界・後
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

Debug Rooms


Now this part of the map.lst file is interesting! All of these maps are called テスト ("Test"), and hints at possible Debug rooms. There are four variants depending on the season (Spring, Summer, Fall, Winter) for some of the major zones. Unfortunately, none of them are still in the final game. A translation is available on the notes page.



---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_astro/tes_astro.arg,アストロラーベテスト
map/mp_9999/mp_9999.arg,Q部屋
map/tes_0000/tes_0000.arg,アクションチェック
map/tes_6001/tes_6001.arg,白部屋
---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_9001/tes_9001.arg,キャラ展示場1
map/tes_9001b/tes_9001b.arg,キャラ展示場2
map/tes_9001c/tes_9001c.arg,キャラ展示場3
map/tes_9001d/tes_9001d.arg,キャラ展示場4
,
,
,
,
,
,
---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_9002/tes_9002.arg,森春モンスター展示場
map/tes_9003/tes_9003.arg,森夏モンスター展示場
map/tes_9004/tes_9004.arg,森秋モンスター展示場
map/tes_9005/tes_9005.arg,森冬モンスター展示場
---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_9006/tes_9006.arg,洞春モンスター展示場
map/tes_9007/tes_9007.arg,洞夏モンスター展示場
map/tes_9008/tes_9008.arg,洞秋モンスター展示場
map/tes_9009/tes_9009.arg,洞冬モンスター展示場
---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_9010/tes_9010.arg,山春モンスター展示場
map/tes_9011/tes_9011.arg,山夏モンスター展示場
map/tes_9012/tes_9012.arg,山秋モンスター展示場
map/tes_9013/tes_9013.arg,山冬モンスター展示場
,
---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_9014/tes_9014.arg,岩春モンスター展示場
map/tes_9015/tes_9015.arg,岩夏モンスター展示場
map/tes_9016/tes_9016.arg,岩秋モンスター展示場
map/tes_9017/tes_9017.arg,岩冬モンスター展示場
---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_9018/tes_9018.arg,塔モンスター展示場
---- [mp_xxx] ----,■■■テスト
map/tes_9019/tes_9019.arg,ラスダンモンスター展示場
map/tes_9020/tes_9020.arg,リザーブ1モンスター展示場
map/tes_9021/tes_9021.arg,リザーブ2モンスター展示場
map/tes_9030/tes_9030.arg,モンスター負荷検査場
map/tes_9031/tes_9031.arg,イベントテスト場
,
,
,

BGM Table / Composer Codes


A table is present in the text folder under the name of bgmtbl.tbl. This file shows the loop points for the music tracks as well as developer comments about the context of each song.



//===BGMテーブル=================================================
#include "inc/music.h"

// ?:いいのかなぁコレで
// △:とりあえず入れてみた
// ○:まぁいいんじゃないの
// ◎:ほぼ決定稿

//tbl BGM_NO filename LOOP LoopStart LoopEnd Comment

// システム系
bgmtbl BGM_TITLE n_title 1 00132544 04724948 // ◎ XP260a ★タイトル画面
bgmtbl BGM_OPENING n_op 0 00000000 00000000 // 仮 xu071 ★オープニング
bgmtbl BGM_GAMEOVER n_over 1 01526926 05022289 // ◎ XS144a ★ゲームオーバー
bgmtbl BGM_ENDING n_end 1 00242726 03850693 // 仮 XP297 ★エンディング
bgmtbl BGM_ENDING_2 n_end_2 0 00000000 00000000 // 仮 sabaku 真エンディング
bgmtbl BGM_LOGO n_logo 0 00000000 00000000 // ◎ ★ロゴ
bgmtbl BGM_CLEAR n_clear 1 00223711 05162934 // ◎ xu069 ★ステージクリア

// 非戦闘マップ
bgmtbl BGM_TOWN_001 n_t001 1 01105724 05724198 // ◎ XS087 ★村平常
bgmtbl BGM_TOWN_002 n_t002 1 00121744 03296236 // ◎ XP305 ★村後半
bgmtbl BGM_TOWN_003 n_t003 1 00128595 03535055 // ◎ XP298 ★博物館
//bgmtbl BGM_TOWN_004 n_t004 1 00000000 00000000 // ショップ

bgmtbl BGM_TOWN_101 n_e009 1 00165984 03617660 // ◎ XO077 ★アストロラーベ内部
bgmtbl BGM_TOWN_102 n_t102 1 00324606 07140781 // ◎ XS098a ★ロストヘブン通常、中央ドーム
bgmtbl BGM_TOWN_103 n_t103 1 00496002 05702187 // ◎ XS126 ★ロストヘブン地下、中央ドーム
bgmtbl BGM_TOWN_104 n_t104 1 00316549 08644624 // ◎ XS085 ★黄昏ロストヘブン
bgmtbl BGM_TOWN_105 n_t105 1 00528654 04173453 // ◎ XS142 ★ロストヘブン最下層

//チュートリアルステージ
bgmtbl BGM_DUNGEON_000 n_d008 1 00426943 06628825 // ○ XS099a ★遺跡

//四季ステージ·やっぱり16曲版(竹+園)1&2:1周目必須 3:後日譚開放 4:2周目開放------
bgmtbl BGM_DUNGEON_001 n_d001 1 00737280 04336640 // ◎ XP258 ★森春1
bgmtbl BGM_DUNGEON_002 n_d011 1 00246019 03457910 // ◎ XP291 ★森夏2
bgmtbl BGM_DUNGEON_004 n_d025 1 00310080 04342112 // ? XR023 ★森冬3 *
bgmtbl BGM_DUNGEON_003 n_d020 1 00160000 04902208 // ? XR087 ★森秋4 *

bgmtbl BGM_DUNGEON_006 n_d006 1 00419200 04582400 // ◎ XP265 ★洞夏1
bgmtbl BGM_DUNGEON_008 n_d021 1 01380352 04767232 // ? XR027 ★洞冬2 *
bgmtbl BGM_DUNGEON_007 n_d022 1 00305152 06514368 // ? XR026 ★洞秋3 *
bgmtbl BGM_DUNGEON_005 n_d027 1 01532160 05614720 // ? XO004 ★洞春4 *

bgmtbl BGM_DUNGEON_012 n_d012 1 01404022 04953923 // ◎ XS134 ★山冬1
bgmtbl BGM_DUNGEON_011 n_d024 1 00779520 05788672 // ? XR072 ★山秋2 *
bgmtbl BGM_DUNGEON_009 n_d031 1 00440448 04479168 // ? XR031 ★山春3 *
bgmtbl BGM_DUNGEON_010 n_d016 1 00312320 03863552 // ○ XP269 ★山夏4

bgmtbl BGM_DUNGEON_015 n_d015 1 00338464 04298944 // ◎ XP209 ★溶秋1
bgmtbl BGM_DUNGEON_013 n_d026 1 01061760 04910496 // ? XR095 ★溶春2 *
bgmtbl BGM_DUNGEON_014 n_d032 1 00735824 05215774 // ? XS130 ★溶夏3 *
bgmtbl BGM_DUNGEON_016 n_d028 1 01719040 07927808 // ? XO005 ★溶冬4 *

//四季ステージ·やっぱり16曲版(竹) 1&2:1周目必須 3:後日譚開放 4:2周目開放----------
//bgmtbl BGM_DUNGEON_001 n_d001 1 00737280 04336640 // ◎ XP258 森春1
//bgmtbl BGM_DUNGEON_002 n_d011 1 00246019 03457910 // ◎ XP291 森夏2
//bgmtbl BGM_DUNGEON_004 n_d016 1 00312320 03863552 // ◎ XP269 森冬3
//bgmtbl BGM_DUNGEON_003 n_d020 1 00160000 04902208 // ? XR087 森秋4 *

//bgmtbl BGM_DUNGEON_006 n_d006 1 00419200 04582400 // ◎ XP265 洞夏1
//bgmtbl BGM_DUNGEON_008 n_d021 1 01380352 04767232 // ? XR027 洞冬2 *
//bgmtbl BGM_DUNGEON_007 n_d022 1 00305152 06514368 // ? XR026 洞秋3 *
//bgmtbl BGM_DUNGEON_005 n_d023 1 00930304 06070784 // ? XO026 洞春4 *

//bgmtbl BGM_DUNGEON_012 n_d012 1 01404022 04953923 // ◎ XS134 山冬1
//bgmtbl BGM_DUNGEON_011 n_d008 1 00426943 06628825 // ○ XS099a 山秋2
//bgmtbl BGM_DUNGEON_009 n_d024 1 00779520 05788672 // ? XR072 山春3 *
//bgmtbl BGM_DUNGEON_010 n_d025 1 00310080 04342112 // ? XR023 山夏4 *

//bgmtbl BGM_DUNGEON_015 n_d015 1 00338464 04298944 // ◎ XP209 溶秋1
//bgmtbl BGM_DUNGEON_013 n_d026 1 01061760 04910496 // ? XR095 溶春2 *
//bgmtbl BGM_DUNGEON_014 n_d027 1 01532160 05614720 // ? XO004 溶夏3 *
//bgmtbl BGM_DUNGEON_016 n_d028 1 01719040 07927808 // ? XO005 溶冬4 *
//--------------------------------------------------------------------------------------------------



//四季ステージ·8曲に抑えた版----------------------------------------------------------------------
//bgmtbl BGM_DUNGEON_001 n_d001 1 00737280 04336640 // ○ XP258 森春★
//bgmtbl BGM_DUNGEON_002 n_d011 1 00246019 03457910 // ○ XP291 森夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_003 n_d011 1 00246019 03457910 // ○ XP291 森秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_004 n_d011 1 00246019 03457910 // ○ XP291 森冬
//bgmtbl BGM_DUNGEON_005 n_d007 1 00511354 06095815 // ◎ XS137 洞春
//bgmtbl BGM_DUNGEON_006 n_d006 1 00419200 04582400 // ○ XP265 洞夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_007 n_d007 1 00511354 06095815 // ◎ XS137 洞秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_008 n_d007 1 00511354 06095815 // ◎ XS137 洞冬
//bgmtbl BGM_DUNGEON_009 n_d004 1 00088907 04428335 // ◎ xu071 山春
//bgmtbl BGM_DUNGEON_010 n_d004 1 00088907 04428335 // ◎ xu071 山夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_011 n_d004 1 00088907 04428335 // ◎ xu071 山秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_012 n_d012 1 01404022 04953923 // ◎ XS134 山冬
//bgmtbl BGM_DUNGEON_013 n_d014 1 00340573 04796994 // ○ XS131 溶春
//bgmtbl BGM_DUNGEON_014 n_d014 1 00340573 04796994 // ○ XS131 溶夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_015 n_d002 1 01148699 05241282 // ◎ XS035 溶秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_016 n_d014 1 00340573 04796994 // ○ XS131 溶冬
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
//四季ステージ·16ステージ全部違う曲版(西)------------------------------------------------------
//bgmtbl BGM_DUNGEON_001 n_d001 1 00737280 04336640 // ? XP258 森春
//bgmtbl BGM_DUNGEON_002 n_d002 1 01148699 05241282 // ◎ XS035 森夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_003 n_d003 1 00599369 05441985 // ○ XS019a 森秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_004 n_d004 1 00088907 04428335 // ◎ xu071 森冬
//bgmtbl BGM_DUNGEON_005 n_d005 1 00173506 03893069 // △ XS125 洞春
//bgmtbl BGM_DUNGEON_006 n_d006 1 00419200 04582400 // ○ XP265 洞夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_007 n_d007 1 00511354 06095815 // ◎ XS137 洞秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_008 n_d008 1 00426943 06628825 // ○ XS099a 洞冬
//bgmtbl BGM_DUNGEON_009 n_d009 1 00563085 05348891 // △ XS049 山春
//bgmtbl BGM_DUNGEON_010 n_d010 1 00173342 04709423 // ○ XP303 山夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_011 n_d011 1 00246019 03457910 // ? XP291 山秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_012 n_d012 1 01404022 04953923 // ◎ XS134 山冬
//bgmtbl BGM_DUNGEON_013 n_d013 1 00562240 03469168 // ? XP262 溶春
//bgmtbl BGM_DUNGEON_014 n_d014 1 00340573 04796994 // ○ XS131 溶夏
//bgmtbl BGM_DUNGEON_015 n_d015 1 00338464 04298944 // ○ XP209 溶秋
//bgmtbl BGM_DUNGEON_016 n_d016 1 00312320 03863552 // ○ XP269 溶冬
//--------------------------------------------------------------------------------------------------

//神殿、中盤以降ステージ
bgmtbl BGM_DUNGEON_101 n_d101 1 00271912 04144008 // ○ XP274a ★神殿
bgmtbl BGM_DUNGEON_102 n_d102 1 02263329 06621467 // ◎ XS090P ★タワー
bgmtbl BGM_DUNGEON_103 n_d103 1 00831791 05685594 // ◎ XS128 ★地下都市
bgmtbl BGM_DUNGEON_104 n_d104 1 00632464 07566451 // ○ XS081改 ★ラスダン

// ボス戦
bgmtbl BGM_BOSS_001 n_b001 1 00885870 04755890 // ◎ XP300 ★中ボス(4大陸)
bgmtbl BGM_BOSS_002 n_b002 1 01243009 08343659 // ◎ XP302 中ボス(地下都市)
bgmtbl BGM_BOSS_003 n_b003 1 00100582 04236129 // ○ xu074 シグナ
bgmtbl BGM_BOSS_004 n_b003 1 00100582 04236129 // ○ xu074 ゼクスト人間
bgmtbl BGM_BOSS_005 n_b005 1 00989956 08214435 // ○ XS147 ゼクスト神像
bgmtbl BGM_BOSS_006 n_b006 1 00903841 04296147 // ○ XP293 裏ボス(ノイ)
bgmtbl BGM_BOSS_007 n_b007 1 01625590 09387073 // ◎ XS135 裏ボス2(ノイ)
bgmtbl BGM_BOSS_008 n_b008 1 00871168 04732800 // ? XO064 ★小ボス

// イベント系
bgmtbl BGM_EVENT_001 n_e001 1 00110308 03285595 // ○ XP301 ★会話イベント
bgmtbl BGM_EVENT_002 n_e002 1 00565714 04697825 // ○ XP295 ★緊迫·テンポ遅(ゼクストのテーマ)
bgmtbl BGM_EVENT_003 n_e003 1 00544657 08188425 // ○ XS139 ★緊迫、対峙·テンポ速 こっちかなぁ?
bgmtbl BGM_EVENT_004 n_e004 1 01378950 09013301 // ○ XS006 ★不安、怪しい、でもそんなに深刻じゃない
bgmtbl BGM_EVENT_005 n_e005 1 00175335 06967151 // ○ XS093 ★神秘、穏やか(クレハ(星の民)のテーマ)
bgmtbl BGM_EVENT_006 n_e006 1 00959890 06452851 // ○ XS078 ★まったり、ほのぼの(お茶会、後日譚デート)
bgmtbl BGM_EVENT_007 n_e007 1 00022088 05742592 // ○ XS094 悲しい、クレハ2
bgmtbl BGM_EVENT_008 n_e008 1 00121252 04619370 // ○ xu073 ★決意
bgmtbl BGM_EVENT_009 n_e009 1 00165984 03617660 // ○ XO077 ★回想、昔語り
bgmtbl BGM_EVENT_010 n_e010 1 00210688 04485088 // ? XP230 ★師匠のテーマ?
bgmtbl BGM_EVENT_011 n_e011 1 00022784 04954880 // ○ XS141_a_P ★クレハの子守唄
bgmtbl BGM_EVENT_012 n_e012 1 00000000 00000000 //
bgmtbl BGM_EVENT_013 n_e013 1 01580032 05796238 // ○ XS077 ★夜の航海、しみじみ
bgmtbl BGM_EVENT_014 n_e014 1 00255304 06768776 // ○ XS133 ラスボス前後
bgmtbl BGM_EVENT_015 n_e015 1 01122392 08066135 // ○ XS098 ノイ2戦後~真エンディング
bgmtbl BGM_EVENT_016 n_e013 1 01580032 05796238 // ○ XS077 ★アーサ倒れ後(後で差し替え易いよう別定義に)
bgmtbl BGM_EVENT_017 n_e017 1 00282322 04012745 // ○ XS140 ★ライラのテーマ?、元気イベント?
bgmtbl BGM_EVENT_018 n_e018 1 01132261 05698298 // ◎ XS033 ★落ち込む
bgmtbl BGM_EVENT_019 n_e019 1 00000000 00000000 //

bgmtbl BGM_EVENT_020 n_e020 1 00178260 05325423 // ○ xu075 ムービー:5章ラスト(月が割れてテラが真の姿を現す)
bgmtbl BGM_EVENT_021 n_e020 1 00178260 05325423 // ○ xu075 ムービー:ゼクスト戦前(地上の再創世が始まる)
bgmtbl BGM_EVENT_022 n_e022 1 00000000 00000000 //
bgmtbl BGM_EVENT_023 n_e023 1 00000000 00000000 //
bgmtbl BGM_EVENT_024 n_e024 1 00000000 00000000 //
bgmtbl BGM_EVENT_025 n_e025 1 00000000 00000000 //


//---------------------------------------------------------------------
// 無音·曲停止

bgmtbl BGM_Nothing ed6999 0 00000000 00000000 // 検索終了コード

//---------------------------------------------------------------------

More interestingly, the comment section also points out five different IDs and each one has a consistent music style (genres, synth quality, etc). With this known, it allows us to see who at Sound Team jdk composed what in this game. Another Falcom game, VM Japan, also included composer codes in its Chinese release and every Sonoda track was marked with the letter "P", further confirming that each ID represents a different composer.



























ID
Composer
XP
Hayato Sonoda
xu
Takahiro Unisuga
XS

Saki Momiyama
XR

Ryo Takeshita
XO
Masanori Osaki

Since Takeshita and Osaki already left Falcom by the time the game was released, this means their work here consists in unused music they composed a few years ago. The most plausible explanation is that some of their songs were rejected due to poor quality, so these were never used in a game until now. The numbers in each ID appear to indicate the order they composed these tunes, which would make sense, given how Sonoda's ID is over 300 and he's been working on Falcom since 1997. The table also lists several tracks that did not make it into the final game, marked with // at the beginning of each row. It seems like they had multiple possibilities planned for the dungeon themes, hinting at leftover data they were planning to use. There's one variant where they used 16 songs without Takeshita, one where they used only 8 songs, one where they used 16 songs labeled as Takeshita (竹), and one that's 16 songs labeled as Takeshita + Sonoda (竹+園) for some reason. "xu071" is also listed as unused dungeon music, confirming that the original version of the Opening song was intended as a dungeon theme.

















































































































































































































































Disc 1
Track Title
Codename
Mark
Composer
1
Nayuta no Hoshi no Monogatari -Opening Size-
xu071

Takahiro Unisuga (Arrangement: Noriyuki Kamikura)
2
Remnant Island
XS087

Saki Momiyama
3
Aulbath the Master Swordsman
XP230

Hayato Sonoda
4
Tower of Ruins
XS099a

Saki Momiyama
5
One Summer Day
XP301

Hayato Sonoda
6
Overflowing Feelings
xu073

Takahiro Unisuga
7
Lost Heaven
XS098a

Saki Momiyama
8
Creha
XS093

Saki Momiyama
9
To the Undiscovered World
XP258

Hayato Sonoda
10
Get Back the Power of "Arts"!
XO064

Masanori Osaki
11
Stage Clear
xu069

Takahiro Unisuga
12
The Edifice of Knowledge
XP298

Hayato Sonoda
13
Temple of the Continent
XP274a

Hayato Sonoda
14
Sword of Nayuta
XP300

Hayato Sonoda
15
Emerging Suspicions
XS006

Saki Momiyama
16
Astrolabe
XO077

Masanori Osaki
17
Peaceful Daily Life
XS140

Saki Momiyama
18
Dazzling Sunlight
XP291

Hayato Sonoda
19
The Water Cave of the Abyss
XP265

Hayato Sonoda
20
Nayuta, Don't Give Up
XS144a

Saki Momiyama
21
Naraku Disease
XS077

Saki Momiyama
22
Illusions On Ice
XR027

Ryo Takeshita
23
Snowbound Sacred Mountain
XS134

Saki Momiyama
24
Canyon of Harvest
XR072

Ryo Takeshita
25
Gentle Lullaby -Creha-
XS141_a_P

Saki Momiyama
26
Temporary Rest
XS078

Saki Momiyama
27
Scorching Fault
XP209

Hayato Sonoda
28
A Surge of Impatience
XS139

Saki Momiyama
29
Indelible Feeling
XS033

Saki Momiyama
30
The Golden World (Terra)
XS085

Saki Momiyama
31
Clear and Mild Reef
XR095

Ryo Takeshita
32
The Central Tower - Heliograd
XS090P

Saki Momiyama
33
Zext's Threat
XP295

Hayato Sonoda






































































































































































































Disc 2
Track Title
Codename
Mark
Composer
1
Sky of Truth
XP305

Hayato Sonoda
2
The Planetary Metropolis - Lexandria
XS126

Saki Momiyama
3
Forgotten City
XS128

Saki Momiyama
4
Ordeal of Administrator
XP302

Hayato Sonoda
5
Memory of the Planet
XS094

Saki Momiyama
6
The Deepest Area - Stellarium
XS142

Saki Momiyama
7
The Place Where The Planet Is
XS081改

Saki Momiyama
8
Win Back Your Heart
xu074

Takahiro Unisuga
9
The Time of Re-Creation
xu075

Takahiro Unisuga
10
Nihilistic Icon
XS147

Saki Momiyama
11
Mission of the Mythos
XS133

Saki Momiyama
12
Far-Off Promise
XP297

Hayato Sonoda
13
Rime On Trees of Silver
XR023

Ryo Takeshita
14
Twilight of the Dragon River
XR026

Ryo Takeshita
15
The Foot of a Mountain of the Lightning
XR031

Ryo Takeshita
16
Desolate Ground
XS130

Saki Momiyama
17
Paean of Crimson
XR087

Ryo Takeshita
18
Large Cave of Frenzy
XO004

Masanori Osaki
19
Toward a Mountain Top
XP269

Hayato Sonoda
20
White Ash Ordeal
XO005

Masanori Osaki
21
Alone Battle
XP293

Hayato Sonoda
22
For My Precious Friend
XS135

Saki Momiyama
23
Shrouded In Morning Sun
XS098

Saki Momiyama
24
Nayuta no Omoi
sabaku

Unknown (Arrangement: Yukihiro Jindo)
25
Beyond the Everlasting Time
XP260a

Hayato Sonoda
26
Nayuta no Hoshi no Monogatari
xu071

Takahiro Unisuga (Arrangement: Noriyuki Kamikura)
27
The Door to Adventure (trailer music, not used)
?????

Unknown









































































































Retrieved from "https://tcrf.net/index.php?title=Nayuta_no_Kiseki&oldid=617696"





Navigation menu
























if(window.jQuery)jQuery.ready();if(window.mw){
mw.loader.state({"site":"loading","user":"ready","user.groups":"ready"});
}if(window.mw){
mw.loader.load(["mediawiki.toc","mediawiki.action.view.postEdit","mediawiki.user","mediawiki.hidpi","mediawiki.page.ready","mediawiki.searchSuggest","ext.uls.pt"],null,true);
}if(window.mw){
document.write("u003Cscript src="https://tcrf.net/load.php?debug=falseu0026amp;lang=enu0026amp;modules=siteu0026amp;only=scriptsu0026amp;skin=vectoru0026amp;*"u003Eu003C/scriptu003E");
}
var pkBaseURL = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://stats.tcrf.net/" : "http://stats.tcrf.net/");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + pkBaseURL + "piwik.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));

try {
var piwikTracker = Piwik.getTracker(pkBaseURL + "piwik.php", 2);
piwikTracker.trackPageView();
piwikTracker.enableLinkTracking();
} catch( err ) {}


if(window.mw){
mw.config.set({"wgBackendResponseTime":549});
}

Popular posts from this blog

Mario Kart Wii

What does “Dominus providebit” mean?

Antonio Litta Visconti Arese