Skip to main content

Saper (Windows, 1990)









Please consider supporting The Cutting Room Floor on Patreon. Thanks for all your support!




Saper (Windows, 1990)



From The Cutting Room Floor



Jump to: navigation, search


This page is a translated version of the page Minesweeper (Windows, 1990) and the translation is 73% complete.




Other languages:


English • ‎español • ‎日本語 • ‎한국어 • ‎polski







Saper

Znane także jako: Minesweeper, WinMine, Mines, BombSquad, Prato Fiorito (IT)
Developerzy: Curt Johnson,
Robert Donner
Wydawca:
Microsoft
Platforma:
Windows
Premiera światowa: 8 października 1990




GraphicsIcon.png Ta gra ma niewykorzystane grafiki.
DebugIcon.png Ta gra posiada materiał debugujący.
RegionIcon.png Ta gra ma różnice regionalne.
Carts.png Ta gra ma różnice rewizji.





Saper jest jedną z gier dołączonych do systemu Windows, w której próbujesz oczyścić teren bez aktywowania miny. Gra ma zaskakująco dużo graczy i często odbywają się zawody w ten tytuł.





Hmmm...

Do Zrobienia:
Obsługa klawiatury.


Contents




  • 1 Tryb degubujący


  • 2 Nieużywana grafika


  • 3 Dziwactwa z kodu źródłowego


    • 3.1 Alternatywne nazwy


    • 3.2 Różne




  • 4 Różnice rewizji


    • 4.1 Grafiki


      • 4.1.1 Ikony


      • 4.1.2 Tiles




    • 4.2 Other




  • 5 Regional Differences




Tryb degubujący


Kiedy gra jest otwarta, wpisz xyzzy i wciśnij Shift + Enter. Piksel w lewym górnym rogu ekranu powie Ci, co znajduje się pod kursorem myszy – jeśli to mina, piksel będzie czarny, a jeśli nie – biały. Aby zatrzymać czas, trzymając strzałkę w dół wciśnij Esc. Minimalizacja i przywrócenie wznowi zegar.


Nieużywana grafika


Czy ktoś zapomniał włączyć licznik?
Pusta cyfra, która mogłaby być użyta dla liczników setek i dziesiątek sekund… gdyby nie pokazywały one domyślnie zer. Przez to, nie jest nigdy używana.


Dziwactwa z kodu źródłowego


W 2004 roku wyciekła spora część kodów źródłowych systemów Windows NT 4.0 i Windows 2000. Mimo że większość z nich nie była obecna w NT 4.0, załączony był kod źródłowy także dla kilku gier z Microsoft Entertainment Packu. Te dziwactwa znajdują się także w grach Rattler Race/pl i TicTactics/pl.


Alternatywne nazwy



/****************************************************************************

PROGRAM: WinMine (a.k.a. Mines, BombSquad, MineSweeper...)

****************************************************************************/

Na początku winmine.c wspomniano parę alternatywnych nazw gry.


Różne


NO NO NO NO NO
Please copy winmine.exe and aboutwep.dll to your machine and run it from there.

Tłumaczenie:


NIE NIE NIE NIE NIE
Proszę skopiować winmine.exe i aboutwep.dll na swój komputer i stamtąd uruchomić.

Ta wiadomość pojawiłaby się we wczesnej wersji gry, gdyby została uruchomiona z "X:\WINGAMES\WINMINE\WINMINE.EXE".


SORRY
This game has expired. Please obtain an official copy from the Windows Entertainment Package.

Tłumaczenie:


PRZEPRASZAMY
Termin ważności gry minął. Proszę nabyć oficjalną kopię z Windows Entertainment Package.

Ta wiadomość pojawiłaby się, gdyby wczesna wersja gry została uruchomiona po wrześniu 1990 roku.


Różnice rewizji


Nastąpił szereg zmian w Saperze od jego debiutu w Windows Entertainment Packu.


Grafiki


Ikony













Windows 3.1/2000/WEP Windows 95/98/ME Windows XP
Mała mina.
Większa mina.
Lśniąca mina.

Ikona gry w rozmiarze 32×32 została zmieniona w systemie Windows 95, by przywrócić poprzednią (podobnie jak reszta zmienionych grafik) w 2000… aby zmienić ją jeszcze raz w XP.













Windows 3.1/2000/WEP Windows 95/98/ME Windows XP
Zmniejszona mina.
Szpiczasta mina.
Lśniąca zmniejszona mina.

Saper oryginalnie nie miał ikony w rozmiarze 16×16. Wersja z Windows 95 ją dodała, by w 2000 ją usunąć i dodać inną w XP.


Tiles











Windows 3.1/2000/XP/WEP Windows 95/98/ME
Fat numbers.
The numbers are on a diet.

The shading of the tiles was changed in Windows 95: the flag was made more square, the question mark became blue and was made thicker, the mines were shrunk, the mine was removed from under the X, the color of the 7 and 8 tiles were changed, and the numbers were made thinner for Windows 95.


All of this was reverted for the Windows 2000 release.


Other



  • The Windows 95 version removed the menu options Contents, Search for Help on... and How to Use Help and added the menu option Help Topics. This was reverted in the Windows 2000 release.

  • The Windows 2000 version had 5 non-graphical changes:

    • The beginner grid size was increased from 8×8 to 9×9.

    • The Timer Jump bug was fixed. In previous versions of the game, the system clock was used as a makeshift timer, which caused the first second to "jump" when the game is started at the middle or near the end of a second. In Windows 2000, a separate timer is used.

    • The Moving Window bug was fixed. Every time the difficulty of the game was changed, the window moved one pixel upwards, which made it possible for the window to leave the screen altogether. This does not occur in the Windows 2000 version.

    • Winmine.ini was removed. Instead, the game stored high scores and other data in the registry.

    • The Sound option was added to the game menu due to the nonexistence of Winmine.ini.




Regional Differences


In 1999, Sergio Chiodo of Italy set up the International Campaign to Ban Winmine, complaining that Minesweeper was offensive to minefield victims and suggesting the mines be changed to flowers. Microsoft took this suggestion and implemented it into the Italian versions bundled with Windows 2000, ME, and XP, renaming the game to Prato Fiorito ("Flower Field"). The explosion sound is changed into a little melody.











Minesweeper Prato Fiorito
Mines icon.
Flowers icon.










Minesweeper's explosion Prato Fiorito's melody




(Source: minesweeper.info)


























Retrieved from "https://tcrf.net/index.php?title=Minesweeper_(Windows,_1990)/pl&oldid=483367"





Navigation menu
























if(window.jQuery)jQuery.ready();if(window.mw){
mw.loader.state({"mw.PopUpMediaTransform":"loading","site":"loading","user":"ready","user.groups":"ready"});
}if(window.mw){
document.write("u003Cscript src="https://tcrf.net/load.php?debug=falseu0026amp;lang=enu0026amp;modules=mw.PopUpMediaTransformu0026amp;only=scriptsu0026amp;skin=vectoru0026amp;*"u003Eu003C/scriptu003E");
}if(window.mw){
mw.loader.load(["mediawiki.toc","mediawiki.action.view.postEdit","mediawiki.user","mediawiki.hidpi","mediawiki.page.ready","mediawiki.searchSuggest","ext.uls.pt"],null,true);
}if(window.mw){
document.write("u003Cscript src="https://tcrf.net/load.php?debug=falseu0026amp;lang=enu0026amp;modules=siteu0026amp;only=scriptsu0026amp;skin=vectoru0026amp;*"u003Eu003C/scriptu003E");
}
var pkBaseURL = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://stats.tcrf.net/" : "http://stats.tcrf.net/");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + pkBaseURL + "piwik.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));

try {
var piwikTracker = Piwik.getTracker(pkBaseURL + "piwik.php", 2);
piwikTracker.trackPageView();
piwikTracker.enableLinkTracking();
} catch( err ) {}


if(window.mw){
mw.config.set({"wgBackendResponseTime":780});
}

Popular posts from this blog

Mario Kart Wii

The Binding of Isaac: Rebirth/Afterbirth

Dobbiaco