From The Cutting Room Floor
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Custom Robo GX
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Developer:
Noise Publisher:
Nintendo Platform:
Game Boy Advance Released in JP: July 26, 2002
This game has unused text.
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This page is rather stubbly and could use some expansion. Are you a bad enough dude to rescue this article?
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...But does it make sense? The translations on this page need to be proofread. If you are fluent enough in this language, please make any corrections necessary!
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Custom Robo GX is the sequel to Custom Robo V2. But this is 2D game!
Contents
1 Unused Text
1.1 Description
1.2 Debug Text
1.3 Scenario Text
2 Unused Sounds
Unused Text
Description
There is description text in ROM address 0x00310ef0.
Original
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Translated
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EOM ニカイドウグループの社長
$N一切の経れきは謎につつまれている。
$N好物はキドニーパイ。
好きな言葉 天網恢々疎にして漏らさず
使用ロボ ラストキメラ
?クラス 年れい 29さい ニカイドウ伯しゃく ?????????
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EOM President of nikaidou group.
Every career is unknown.
He likes kidney pie.
His favorite word is "Heaven's vengeance is slow but sure.".
Using robot "Last Chimera".
? class Age 29 count nikaidou ?????????
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$N is new line mark.
"ラストキメラ"("Last Chimera") is different robot name on game. It is "ダークキメラ"(Dark Chimera).
(Source: Original TCRF research)
Debug Text
There is debug text in ROM address 0x0031af54.
Original
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Translated
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SystemLabel_SystemMode
SystemLabel_ExitGame
SystemLabel_EmptyFileLoaded
intスタックがあふれた
intスタックが空の状態でpopした
strスタックがあふれた
strスタックが空の状態でpopした
callスタックがあふれた
callスタックが空の状態でpopした
data_select なしで data_read()した
data_select なしで data_read_str()した
data_selectなしでdata_search_str()した
data_selectなしでdata_search_str2()した
Byte数があふれた
strbuf_xxx()に関するエラー : %s
strbuf_select()されていない
Indexが不正
strbuf_set2() : あふれた
strbuf_add_right() : nが大きすぎる %d
対戦相手がカスタマイズ中です。少しお待ちください・・・
comm() : modeが不正
comm_data_get() : indexが不正
対戦相手の参加を待っています・・・
対戦相手がホロセウムをえらんでいます
少しお待ちください・・・
対戦相手の応答を待っています・・・
window_open() : 管理テーブルがあふれた
SceMenuTable_Read() : ウインドウハンドルが異常
SceMenuTable_Read() : ウインドウハンドルが無効
screen_clear_all()でクリアされていないか?
SceMenu_GetStartI() : メニュー項目IDが異常
SceMenu_GetMenuItemNo() : メニュー項目IDが異常
SceWin_MENU_ITEM_ADD() : メニュー項目数が多すぎる
メニューオープンせずに menu_item_get_str() した
menu_open()など : 管理テーブルがあふれた
SceMenuTable_Read() : メニューハンドルが不正
SceMenuTable_Read() : メニューハンドルが無効
screen_clear_all()でクリアされていないか?
msg_n() : 文字数があふれた
msg_n_right() : 文字数があふれた
%4d %5d 小顔絵名[ ]が見つからない
小顔絵 %s の表情番号 %d は不正
大顔絵名[
小さいロボ絵名[
アイテム絵名[
背景絵名[
会場絵名[
areana() : 画面からはみ出ている
ステージ絵名[
stage() : 画面からはみ出ている
bgpanel() : パネル番号が不正
resume : [%s]は長すぎる
dark() : noが不正
バトル名[%s]が見つからない
battle_post_info() : noが不正
exit() : システムモード以外で実行した
STAGE
ITEM
CHIP
BIT
BOMB
GUN
ROBO
パーツのカテゴリ番号が不正
カテゴリ[%s]のパーツ番号が不正(%d)
カテゴリ[%s]のパーツ名[%s]は不正
ポッド
player_name_set() : 文字数が不正
his_commander() : noが不正
対人戦結果バッファがあふれた
EEPROMに書き込めません
SceEeprom_GetSubFileAdr() : type=%d
SceEeprom_GetSubFileAdr() : file=%d
SceEeprom_GetSubFileSize() : type=%d
ファイル%dが壊れています
無効なファイルを読み込もうとした
無効なファイルをコピーしようとした
よしひろ
こうじ
1度もsave_point()してない
pfile_push_curst()なしでpfile_pop_curst()した
screen_resume() : キャプチャーされていない
ラベル : はexportされていない
VF%dに0..3以外の値(%d)を代入した
var_get()で変数番号が不正
var_set()で変数番号が不正
flag_var_get()で変数番号が不正
flag_var_set()で変数番号が不正
str_var_get()で変数番号が不正
str_var_set()で変数番号が不正
var_push()で変数番号が不正
var_pop()で変数番号が不正
str_extract()のiが不正
str_extract()であふれた
%d:%02d SC_GUARDが実行された。スクリプトの末尾のgotoが抜けていないか?
VS%dが一度も代入されていない状態で参照された
未処理のオペコード opc=%d 0x%04X
相対PC=%05X
[%s]は使用不能
customize_adjust() : 部位番号%dのパーツが0個だった
コウジ
xxx str_input() : nが不正
map_falg() : idが不正
セット忘れ
主人公
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SystemLabel_SystemMode
SystemLabel_ExitGame
SystemLabel_EmptyFileLoaded
Int stack overflow
Pop when empty int stack
Str stack overflow
Pop when empty str stack
Call stack overflow
Pop when empty call stack
Call data_read() without data_select
Call data_read_str() without data_select
Call data_search_str() without data_select
Call data_search_str2() without data_select
string overflow
Error of strbuf_xxx() : %s
It is not call strbuf_select()
Illigal index
strbuf_set2() : Overflow
strbuf_add_right() : Too large n %d
comm() : Illigal mode
comm_data_get() : Illigal index
Wait for join rival
Choosing holosseum by rival
Please wait ...
Wait for response from rival
window_open() : Management table overflow.
SceMenuTable_Read() : Illigal window handle.
SceMenuTable_Read() : Invalid window handle.
cleared by screen_clear_all()?
SceMenu_GetStartI() : Illigal menu item id.
SceMenu_GetMenuItemNo() : Illigal menu item id.
SceWin_MENU_ITEM_ADD() : Too many menu items.
Call menu_item_get_str() without open the menu.
menu_open()など : Management table overflow.
SceMenuTable_Read() : Illigal menu handle.
SceMenuTable_Read() : Invalid menu handle.
cleared by screen_clear_all()?
msg_n() : String length overflow
msg_n_right() : String length overflow
%4d %5d Mini face [ ] is not found
Illigal mini face portrait %s's looks number %d
Big face portrait[
Mini robo art name[
Item art name[
Background art name[
Place art name[
areana() : Out of screen
Stage art name[
stage() : Out of screen
bgpanel() : Illigal panel number.
resume : [%s] is too long
dark() : Illigal number
battle name [%s] is not found.
battle_post_info() : Illigal number
exit() : Call from outside system mode.
STAGE
ITEM
CHIP
BIT
BOMB
GUN
ROBO
Illigal parts category number
Illigal category [%s]'s parts number(%d)
Illigal category [%s]'s parts name [%s]
pod
player_name_set() : Illigal string length
his_commander() : Illigal number
Battle result buffer overflow.
Can't write to EEPROM
SceEeprom_GetSubFileAdr() : type=%d
SceEeprom_GetSubFileAdr() : file=%d
SceEeprom_GetSubFileSize() : type=%d
File %d is broken.
Read invalid file
Copy invalid file
Yoshihiro
Kouji
Never call save_point()
Call pfile_pop_curst() without pfile_push_curst()
screen_resume() : Did not capture
Label : is not exported
Insert value(%d) other than 1 to 3 to VF%d.
Illigal variable number on var_get()
Illigal variable number on var_set()
Illigal variable number on flag_var_get()
Illigal variable number on flag_var_set()
Illigal variable number on str_var_get()
Illigal variable number on str_var_set()
Illigal variable number on var_push()
Illigal variable number on var_pop()
Illigal i on str_extract()
str_extract() overflow
%d:%02d Call SC_GUARD; Did you forget write '''goto''' at last of script.
Reference VS%d without insert value.
Not processing opcode opc=%d 0x%04X
Relative PC=%05X
[%s] can't use.
customize_adjust() : Part number %d's parts is 0.
Kouji
xxx str_input() : Illigal n
map_falg() : Illigal id
Forget set.
Hero
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"こうじ"(Kouji) is this game producer's name.
"よしひろ"(Yoshihiro) is this game scenario writer's name.
(Source: Original TCRF research)
Scenario Text
There is debug text in ROM address 0x00324E50.
Original
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Translated
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サンプル1
Aボタンで次へ
サンプル2
Bボタンを押して下さい
サンプル3
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Sample 1
Press A to switch to next.
Sample 2
Press B
Sample 3
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Unused Sounds
Item Get Sound
Some part is mute.
The Custom Robo series |
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Nintendo 64 |
Custom Robo • Custom Robo V2
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Game Boy Advance |
Custom Robo GX |
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Nintendo DS |
Custom Robo Arena |
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Categories:
- Games developed by Noise
- Games published by Nintendo
- Game Boy Advance games
- Games released in 2002
- Games with unused text
- Stubs
- Articles needing proofread/ja
- Custom Robo series
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